مهاجرت هلند

09129009405
09129009412

وزارتخانه های کشور هلند

وزارتخانه هلند:

یکی از اساسی ترین فاکتور های تعیین کننده شرایط جامعه­ی یک کشور، فضای سیاسی و ساختار حکومتی آن کشور است. کشور هایی که سیستم و چارت حکومتی خود را به شکلی صحیح برنامه ریزی کرده باشند، می­توانند با سرعت بیشتری در مسیر توسعه پایدار و رفاه کامل اجتماعی قدم بردارند.

علاوه بر این موضوع، قوانینی که از طرف ارگان های یک حکومت (وزارت خانه ها) وضع می­شوند، در فرآیند مهاجرت بسیار تاثیر گذار هستند، به همین دلیل در این مقاله سعی کرده ایم تمامی وزارت خانه های هلند را به طور کامل بشناسیم.

 

  1. وزارت تحصیل ،فرهنگ ،علم (Ministry of Education, Culture and Science)

تلاش اصلی این وزارت خانه پرورش نیروی کار ماهر، خلاق و بلندپرواز برای کشور هلند است. به علاوه کنترل و توسعه مدارس و دانشگاه ها و فراهم کردن زمینه های پیشرفت فرهنگی و علمی نیز از وظایف این وزارت خانه به حساب می­آید. فعالیت های این وزارت خانه کشوری با سطح علمی و هنری بالا را تضمین میکند. برای آشنایی بیشتر با موضوعات تحصیلی در هلند میتوانید به مقاله #مقاطع تحصیلی در هلند – # سیستم آموزشی هلند و… مراجعه کنید. (لینک داده شود)

 

  1. وزارت امور اقتصادی و سیاست های اقلیمی (Ministry of Economic Affairs and Climate Policy)

این وزارت خانه به طور مستمر با بررسی شرایط اقتصادی جهان و نیازهای مردم هلند، اقدام به برنامه ریزی های اقتصادی و حمایت از بنگاه های خرد و کلان میکند . به علاوه در شرایط خاص اقتصادی راهکرد هایی را برای خروج از بحران و موارد مشابه ارائه می کند.

 

  1. وزارت دفاع (Ministry of Defense)

هر کشوری برای تامین امنیت مردم خود به نیروهای آموزش دیده و مسلح و به­روز ترین تجهیزات جنگی نیاز دارد. وظیفه آموزش و تامین نیروها و ساخت تجهیزات بر عهده این وزارت خانه است.

 

  1. وزارت امور مالی (Ministry of Finance)

کنترل و بازرسی دائمی منابع درآمدی دولت و مخارج آن، بر عهده این وزارت خانه است. هدف از تاسیس این وزارت خانه تضمین وجود یک سیستم مالی سالم و برخورد با کج روی های احتمالی است.

 

  1. وزارت امور اجتماعی و استخدامی (Ministry of Social Affairs and Employment)

کشور هلند ظرفیت های کارآفرینی بسیار متنوعی دارد، یکی از وظایف این وزارتخانه رشد و افزایش فرصت های شغلی و همچنین رسیدگی به نیاز های اجتماعی، خانوادگی و شغلی کارگران و کارمندان است.

 

  1. وزرات دادگستری و امنیت (Ministry of Justice and Security)

کشور هلند بعد از فرانسه به پایتخت علم حقوق و کشورهای با نظام حقوقی Written Law معروف است. سطح بالای علمی در مراکز حقوقی این کشور، با نظر کردن به این وزارتخانه مشخص می­شود. نظارت بر دادگاه ها و قضات به علاوه مدیریت نیروهای پلیس بر عهده این وزارتخانه است.

 

  1. وزارت سلامت، بهداشت و ورزش (Ministry of Health, Welfare and Sport)

آموزش کادر مجرب پزشکی و همچنین تجهیز و نظارت بر مراکز درمانی، به منظور حفظ و رشد سلامت جامعه از جمله وظایف این وزارتخانه است.

  1. وزارت امورخارجه (Ministry of Foreign affairs)

هرکشوری برای پیشرفت و تامین نیاز های خود به برقراری ارتباط با دیگر کشور ها احتیاج دارد. وظیفه حفظ و توسعه روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و.. هلند با دیگر کشور ها از اصلی ترین وظایف این وزارت خانه است. همچنین پیگیری امور مربوط به افراد خارجی مقیم در هلند و یا هلندی های مقیم کشور های خارجی نیز بر عهده این وزارتخانه است.

  1. وزارت زیرساخت ها و مدیریت آب (Ministry of Infrastructure and Water Management)

ساخت زیرساخت های حمل و نقل و انرژی به همراه نگهداری از آنها، مدیریت مصرف انرژی و کنترل آب های سطحی از جمله وظایف این وزارتخانه است. همانطور که میدانید کشور هلند از کم ارتفاع ترین کشور های جهان است و همین موضوع باعث شده که سطح آب دریا دائما در حال تغییر باشد. کنترل این تغییرات و به حداقل رساندن خسارات احتمالی را این وزارتخانه بر عهده دارد.

 

  1. وزارت روابط پادشاهی و امور داخلی (Ministry of the Interior and kingdom Relations)

پیشبرد سیاست های داخلی پادشاهی هلند به همراه نظارت بر قانون ها و روابط داخلی از مهمترین مسئولیت های این وزارتخانه هستند.

 

  1. وزارت کشاورزی، طبیعت و کیفیت غذایی (Ministry of Agriculture, Nature and Food Quality)

همامطور که در مقاله های گذشته گفته شد، هلند اولین تولید کننده گل در دنیا و همچنین از بزرگترین تولید کنندگان محصولات لبنی و گوشتی در سطح جهان است. توسعه کشاورزی و رسیدگی به امور کشاورزان و دامداران بر عهده این وزارت خانه است. از دیگر مسولیت های وزارتخانه مذکور می­توان به کنترل سطح کیفی محصولات غذایی تولید شده اشاره کرد.

  1. وزارت امورعالیه (Ministry of General Affairs)

به نوعی اصلی ترین وزارتخانه ی هلند شناخته می­شود، به این وزارتخانه لقب مادر را داده اند زیرا نظارت کننده اصلی بر فعالیت های دیگر وزارتخانه ها است. رئیس این بخش از دولت همان نخست وزیر است.

 

اگر سوالی در رابطه با مهاجرت به هلند داشتید حتما با مشاورین موسسه مهاجرتی ویزا ویژن در تماس باشید.

مطالب مرتبط
تیم ملی
مروری بر تاریخچه و افتخارات تیم ملی فوتبال هلند
IMG_20221106_134920_929
معروف‌ترین تیم‌های لیگ برتر فوتبال هلندی را بشناسیم
بهترین_مدارس_فوتبال_هلند_و_اخذ_دعوتنامه_از_آنها_بدون_کلیک
معرفی بهترین مدارس فوتبال هلند و اخذ دعوتنامه از آن‌ها
IMG_20221106_134924_266
صفر تا صد مهاجرت فوتبالیست‌ها
۱_روش_های_مختلف_مهاجرت_فوتبالیست_ها_به_هلند
روش‌های مختلف مهاجرت فوتبالیست‌ها به هلند
عضویت در خبرنامه
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x